The power of habit

Categories H bok

“Why We Do What We Do in Life and Business”

"The Power of Habit - Why We Do What We Do in Life and Business" av Charles Duhigg

 

Boktittel: The power of habit

 

Forfatter: Charles Duhigg

 

Innhold: Duhigg skriver om hvordan vaner former hverdagen vår i mye større grad enn mange kanskje tenker over. Han legger fram ulik teori, og ulike situasjoner som kan belyse hvordan en vane opprettes, vedlikeholdes, og (kanskje viktigst) hvordan vi kan endre dem.

 

Min mening: Boka var veldig interessant. Det eneste jeg synes var litt dumt, var kanskje at det siste kapittelets poeng handlet om hvor vanskelig det er å endre en avhengighet; noe som er litt lite motiverende å avslutte med. Jeg merket i hvert fall at lufta gikk litt ut av ballongen, i forhold til tidligere kapitler som har understreket dette med endring, og å starte nye vaner (som jo er mye mer oppmuntrende). Så jeg ville flyttet litt på kapitlene. Ellers har den mye nyttig og interessant innhold!

BildeKilde

Terningkast: 4. Anbefalt for deg som vil gjøre grep i livet, og som ønsker å være delaktig i å forme din egen hverdag. Anbefaler også “the seven habits of highly effective people,” som er en av de beste “selvhjelpsbøkene” jeg har lest! Den er nok litt mer praktisk rettet, mens Duhigg har et mer teoretisk grunnlag.

 

 

 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *