Malekurs

Categories A Hobby

I forrige uke meldte jeg og Andrea oss på et malekurs på det lokale galleriet. Vi feiret kulturfestival i bygda, og det var mange kjekke kurs vi kunne melde oss på. Vi valgte et kurs i ekspressionistisk maleri, og fikk alt utstyret vi trengte til å få ut all kreativiteten vi kunne mønstre opp.

Det ble mange flotte resultater, og man lærer mye av å se på hverandre! 

 

Ekspressionisme handler om å uttrykke det man har inni seg. Det kan være en følelse eller et hjertesukk som kommer frem, enten gjennom et motiv, eller bare gjennom abstrakte farger og former. Et eksempel på en ekspressionistisk maler som de fleste kjenner til, er Edward Munch, som bl.a. har malt “skrik”. 

 

Her er mitt bilde. Vet ikke helt om det er ekspressionistisk eller ikke. Men jeg liker det litt surrealistiske preget. Det var en utrolig gøy følelse å la kreativiteten flyte, selv om jeg følte meg helt tom da jeg startet. Selv om jeg ikke er hundre prosent fornøyd med resultatet, satt jeg igjen med en følelse av at maling er utrolig gøy, og at jeg må utsette meg selv oftere for “kreativ tvang” – altså sette meg selv i en situasjon der jeg bare “må” være kreativ. Da kommer det plutselig ut noe gøy… 🙂

Denne uka har jeg imidlertid følt meg veldig trøtt etter jobb, så har ikke vært energi til kreativitet. Men nå er det helg, og da har jeg et håp om det kommer tilbake…

Håper du også får en fin og kreativ helg!

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *