Geocaching

Categories E Natur og Turer

 

 

En hobby jeg skaffet meg for en del år siden, og jevnlig kommer tilbake til, er geocaching. Jeg vet ikke om du vet hva geocaching er, men det er en slags lete-sport/skattejakt/ut-på-tur-aktivitet hvor du bruker en app til å finne koordinatene, og deretter må du lete etter en (mer eller mindre) godt gjemt cache.

Cachen på bildene ble funnet etter ca 10-15 minutters leting inni en trestamme. Vi lette etter enda en cache den samme dagen, men den klarte vi ikke å finne. Får prøve igjen en annen gang!

Jeg synes geocaching er en god måte å komme seg ut på – enten det er med barn eller venninner. Alt du trenger å gjøre er å laste ned geocachingappen, lage en bruker, og så finner du ut hvor de nærmeste cachene er gjemt. Du finner dem de aller fleste steder i Norge, og i mange andre land også! Jeg har samlet geocacher i bl.a. London, Tyskland, Marokko og Bulgaria… De bringer deg til nye og uplanlagte steder! 

Har du prøvd geocaching? 🙂

 

 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *