Fem tips til å nyte november

Categories Tips om alt mulig

November kan på mange måter være en traust måned, synes jeg. Det er liksom ikke helt jule-glede enda, og de fine høstfargene begynner å falme og forsvinne, samtidig som nattemørket sprer seg i alle retninger. Men her kommer fem tips til å nyte denne måneden, som tross alt har mye å by på!

  1. Tenk at dårlig vær er en god grunn til å nyte alt innelivet har å by på. For eksempel kan du invitere til en helaften med et par venninner, og ha en skikkelig jentekveld.
  2. Når sola skinner, er det nydelig å komme seg ut på tur. Og siden det ikke er så varmt lenger, kan du slippe å bli så skrekkelig svett 😀 Den friske, kalde lufta er også noe som kan nytes; vi er virkelig heldige med dette her i Norge, og spesielt kjennes det på denne årstiden! Og alt for ofte tar vi det helt for gitt…
  3. Begynn å glede deg til jul. Jeg er ikke typen som blir lei; jeg synes bare at det blir bedre jo mer jeg gleder meg. Så mitt råd er å begynne å tenke på jul allerede nå. Gjør det du kan for å forberede deg, så desember ikke blir så stress når den kommer. Jeg har f.eks. kommet i gang med julegavene, og å planlegge juleverksted med venninner.
  4. Ta deg en skogstur og samle inn alt du finner av interesse; Eikenøtter, kongler, mose, kvister, granbar og så videre – så ligger det klart til juleverksted i desember! Dette er kanskje lurt å gjøre mot slutten av november. Og det gir deg både trim, utetid, en flott tur, og litt forberedelse og forventning.
  5. Les en hyggelig, oppmuntrende, eller oppbyggende bok. Ikke la vintermørket gjøre deg deppa, men se på de gode tingene. Et par anbefalinger er:
    1) A confident heart, en bok om å være trygg og sikker på seg selv.
    2) Love in the present tense,  en helt nydelig roman. Alle Hydes bøker er forresten hjertevarmende.
    3)La mamma bæsje i fred, perfekt, uperfekt, løssluppen humor for mødre.

Jeg håper at din november blir nydelig. Veldig mye handler om våre forventninger og innstillinger. Ikke forvent at alt skal være perfekt, men let etter det gode i alt. 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *