Love in the present tense

Categories H bok

 ‘So much of how it was started when that cop got out and came up to me. But I didn’t know all this when it first happened, I didn’t know there would ever be a Leonard, or that this man would be his father, or that anybody would have to die. ‘

 

 

Boktittel: Love in the Present Tense.

 

Forfatter: Catherine Ryan Hyde

 

Innhold: Boka handler om ei tenåringsjente som vil ofre alt for sønnen sin. En gutt som forstår ekte kjærlighet bedre enn de fleste, selv om han blir forlatt. Og en mann som havner midt i en suppe av kjærlighet, begjær, utroskap og en bortføring. Boka har et usedvanlig kreativt og bra språk slik at man “bare må lese videre.” Det overordnede tema er kjærlighet, i flere ulike former.

 

Min mening:Jeg elsket boka fra første stund. Og den holdt på spenningen og interressen hele tiden. Hyde skriver med kreative sammenligninger, dype tanker, og samtidig utrolig jordnært, pirrende og dramatisk. Jeg kommer helt klart til å lese mer av denne forfatteren i fremtiden.

 

Terningkast: 6. Kjempespennende og bra skrevet. En ny favoritt! Jeg anbefaler boka til alle som kan lese på engelsk.

Catherine Ryan Hyde har skrevet boka bak filmen “Pay it forward.” Kjempekoselig film! Den har jeg også fått lyst til å lese nå. Tror ikke at “Love in the Present Tense” er oversatt til norsk. Men du kan kjøpe den for kun 75 kr HER.

BildeKilde


0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *