Mitt juleprosjekt: Reddende Engler

Categories O interessa

Da jeg var i Brasil i februar i år brukte jeg mye av reisetiden på å hekle disse små, hvite englene. Vi var i to uker der og besøkte et misjonærpar som har flyttet til Brasil, og vier livet sitt til disse fattige barna fra slummen.

 

 

Etter turen hadde jeg en liten hærskare med slike engler, og allerede da hadde ideen slått meg; Kanskje jeg kunne bruke disse englene til å gjøre en forskjell for noen? Ideen ble lagt på is helt til nå i november. Da festet jeg trådene, laget en plakat, og postet den på facebook.

Jeg ville selge “Reddende Engler” til inntekt for barna “mine” i byen Mogi das Cruzes.

Se flere bilder fra Àrvore da Vida HER, og litt fra babyshower i slummen HER.


Etter at plakaten hadde ligget på facebook mindre enn to dager var alle englene solgt, og jeg startet å produsere flere. Har til nå tjent over tusen kroner på disse englene. Kanskje er det bare en dråpe i havet, men hva hadde havet vært uten vanndråper? Jeg lager enda engler på bestilling, så langt som jeg klarer å holde tritt med produksjonen. Det er vel ikke så dumt å kjøpe en julegave som gleder både mottakeren, og barna i Brasil?


Litt mer om prosjektet:

Barna må søke om å få komme inn, og de som har det værst får en plass på senteret. De kommer hit før/etter skolen, som en slags SFO og får litt undervisning, mat(!), og gode vaner som hygiene, ansvar og tro. Når barna er ferdige på skolen, får de også komme som tenåringer og får tilbud om ulike kurs som hjelper dem ut i jobb; så dette hjelper dem på sikt ut fra slummen også! Det var utrolig herlig å se hvordan disse barna fikk blomstre, elske og leke. Hverdagen er for mange helt annerledes “hjemme i slummen” hvor de kanskje sliter med utrygghet, vold og sykdom, men kanskje verst av alt; håpløshet.

Hvis du vil bestille engler, kan du sende en mail til [email protected].

Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe!

#fattigdom #hjelp #nødhjelp #prosjekt #hekling #engler #engel #DIY

7 kommentarer

7 thoughts on “Mitt juleprosjekt: Reddende Engler

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *