Samuels Andre Bok

Categories J Bibelen

«I min nød kalte jeg på Herren,
jeg ropte til min Gud.
 Han hørte meg fra sitt tempel,
mitt rop nådde hans øre.
.
»
.”

2.Sam..22.7

 

Nå leser jeg systematisk igjennom bibelen for andre gang, og har tenkt til å skrive litt om hver bok ettersom jeg blir ferdig.

Tittel: Andre Samuels Bok (10 av 66)

 

Forfatter: Usikkert

 

Datering: 931-722 f.kr.

 

Innhold: Denne boka er skrevet om Davids vei til tronen, og hans regjeringstid. Den inneholder kjente navn som Saul, Jonatan og Batseba, og en drøss med ukjente navn og merkelige historier.

 

Min Mening:  Mye spennende historier. Noen med god moral, andre bare historiske begivenheter. En bok som er vanskelig å få “kontroll” på, men som kan være spennende å lese. David er en spennende person å “bli kjent med,” blandt annet fordi han blir beskrevet som “en mann etter Guds hjerte.”

 BildeKilde

 

Visste du at hvis du leser i halvannen time i bibelen hver dag, så vil du være ferdig me den i løpet av tre måneder? (Dette kommer selvsagt an på farten du leser i. Jeg har også hørt om folk som leser den på 50-70 timer, og hvis man leser så fort, trenger man bare å lese en halvtime daglig for å komme gjennom på tre måneder.) Bibelen er altså ikke så uoverkommelig som mange tenker. Start med en bok, og fullfør den, så skal du se at det blir enklere etterhvert 🙂

 

#bibelen #bibel #kristen #tro #litteratur #bøker

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *