Sex Selger (Miley Cyrus)

Categories O interessa

1376394_475806639184704_25606149_n

 

Mange har reagert på hvordan uskyldige, søte “Hannah Montana” har blitt forvandlet til freidige, nakne Miley Cyrus. Nå har Miley’s egen rollemodell Sinèad O’Connor skrevet et brev til Miley om hva hun synes om forandringen. Se et lite utdrag under:

 

Your records are good enough for you not to need any shedding of Hannah Montana. She?s waaaaaaay gone by now ? Not because you got naked but because you make great records. Whether we like it or not, us females in the industry are role models and as such we have to be extremely careful what messages we send to other women. The message you keep sending is that its somehow cool to be prostituted ? its so not cool Miley ? its dangerous. Women are to be valued for so much more than their sexuality. We aren?t merely objects of desire. I would be encouraging you to send healthier messages to your peers ? that they and you are worth more than what is currently going on in your career.

Les hele brevet her HER.

Hun skriver til Miley at jenter med et så stort sangtalent virkelig ikke trenger å selge kroppen sin. Hva slags beskjed sender det til jenter i hele verden? At sexualitet er noe vi kan selge? At vi kvinner skal verdsettes kun for kroppen sin?

 

 

Jeg pleier ikke å interessere meg i sånne kjendis-saker, men noe ved denne saken fanget oppmerksoheten min, og gav meg lyst til å skrive om det. Ikke fordi jeg har blitt mer interessert i hva kjendisene holder på med om dagene, for det bryr meg egentlig fint lite. Men fordi dette gjelder DEG! Legger du ut lettkledde bilder på bloggen din fordi du får flere lesere? Blir du påvirket av rollemodeller som Miley Cyrus til å tro at kroppen din er det eneste du har av verdi?

Min oppfordring er: Bruk heller tiden din til å fortelle andre at de er verdifulle og at de har talenter og en spennende personlighet (ikke bare en fin kropp). Hjelp vennene dine og bloggleserne dine til å få selvrespekt og selvtillit til å være de vakre, talentfulle kvinnene de er skapt til å være, ikke la dem tro at de er et “stykke deilig kjøtt” som menn kan fråtse i. Beklager det stygge bildet, men slik er det. Fakta er at sex selger, men vi trenger faktisk ikke å selge oss selv billig til hvem som helst.

 

BildeKilde1

BildeKilde2

4 kommentarer

4 thoughts on “Sex Selger (Miley Cyrus)

  1. Ja, jeg har reagert på hvordan Miley har forandret seg, det liker ,jeg ikkje! men så så jeg en dokumentar av henne som het “Miley, the movment” der hun forklarte “we can´t stop ” og de nyeste skandale sangene , men jeg innså at hun er den samme Miley! 🙂

  2. jonnylotoft: Hmm, vi er nok litt uenige der.
    Hun sier selv at hun har forandret seg, eller “vokst” som hun kaller det. Poenget mitt var uansett det budskapet hun sender til jenter som ser opp til henne, og det er ikke et godt budskap…

  3. Det var sånn, mener jeg å huske, at hu Monika blei med meg inn i Haldis-huset hvor faren min, Alkis Mogan-Olsen lå fyllesjuk i sofaen.
    Hu Monika la seg ned på gulvet og ville se om prompene mine lukta parfyme da.
    For Henrik Baron Wedell-Wedellsborg i Dansk Adelsforening sa at prompene til de som er adelige lukter parfyme da.
    Noe sånt.
    Så jeg tok av meg buksa da og satte meg på huk og begynte å prompe da.
    Etter noen minutter begynte hu Moinika å skrike da og sa at prompene mine lukta som en blanding av gammalost,diare og tåfis.
    Betyr dette at jeg ikke er adelig likevel da?
    Hvem vet?
    Bare noe jeg kom på.
    Men men.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *