Lykkefinneren

Categories H bok

Ber jeg, tenker jeg på Afghanistan, og det vil jeg ikke. Det finnes så lite ved skogene og den spredte bebyggelsen som minner om Kabul. Alt lukter og smaker annerledes her. Kanskje er jeg ikke den Hamayun jeg en gang var selv heller, kanskje jeg er en slags underveis-Hamayun. Uansett: hvis jeg tenker for mye på fortiden, blir jeg svimmel, og når jeg blir svimmel, blir veskene dobbelt så tunge. ”

 

Boktittel: Lykkefinneren

 

Forfattere: Edward van de Vendel og Anoush Elman

 

Innhold:Boka er basert på en sann historie om Hamayun og familien hans som er tvunget til å flytte fra Afghanistan fordi de “tenker for fritt.” Fengsler, rømming, asylsøking og flytting blir etterhvert vanlige hendelser i familiens liv, men vil de finne fred og trygghet til slutt?

 

Min mening:Til sammenligning med den andre boka jeg har lest i Slash-serien, Latino King, var ikke denne like bra. Det var litt mindre action. Allikevel vil jeg si at den var bra. Jeg lærte masse om Afghanistan, Nederland og det å være flyktning og asylsøker. Det jeg likte minst ved boka var slutten, selv om den faktisk hadde to mulige slutter.

 

Terningkast: 4. Boka har en interessant historie å fortelle på en god måte. Anbefales til deg som liker realistiske bøker.

 

BildeKilde

Dette innlegget er en del av bokbloggturneen. Det betyr at jeg har fått denne boka gratis for å skrive hva jeg synes om den. Jeg er den første som skriver om denne boka. I morgen skal twotn skrive om den samme boka. Ta gjerne en titt på hva hun skriver. Dette var den siste boka jeg skulle lese for bokbloggturneen i vår.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *