Teamtur – Første tabben.

Categories G Reise og ferie

Så nå reiste vi altså på teamtur den 26. juni. Jeg har skrevet litt om det på bloggen før, men nå er det på tide med selveste fortellingene. Vi skulle kjøre buss til Latvia. Tok ferje fra  Stockholm til Riga.

Den første tabben på turen for min del ble gjort lenge før vi ankom Riga, Latvias hovedstad. Det skjedde faktisk allerede i Norge. Nermere bestemt i Lillesand. 

Det begynte å bli sent, og jeg var klar for å sove snart.  Siden vi hadde en dopause på seven eleven, så jeg mitt snitt til å pusse tennene og stelle meg for natta som skulle tilbringes i bussen. Etterpå gikk jeg å satte meg i bussen igjen, og det var det. 

Det varte enda en stund. Faktisk helt til morgenen før jeg innså at jeg ikke hadde toalettveska mi! Dette hører ikke så ille ut med en gang, men det var katastrofalt. Jeg hadde tatt av meg (dags-)linsene mine i bussen, og resten av dem (pluss brillene) lå i toalettveska. I tillegg kom jo sminke, medisiner, tannstell og sånne litt mindre viktige ting. For å presisere hvor viktig brillene mine er for meg, er det viktig å nevne styrken jeg har. Styrken er minus seks! Også minus fem på det andre øyet. Hvis du ikke vet hva det betyr, så betyr det at jeg ikke kan se et ansikt før det er nermere enn en meter. Og ikke helt klart før det er på ca 20cm avstand. Alt er tåke! Vi ringte til stedet vi hadde stoppet, men de fant ikke toalettveska…

Det var litt av en start på en svært begivenhetsrik tur.

Siden jeg kunne se veldig lite ble det lite bilder fra disse dagene. Men her er litt fra reisen mot Latvia:

 

3 kommentarer

3 thoughts on “Teamtur – Første tabben.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *