Ting jeg gleder meg til med å bli mamma

Categories D Familie

For en liten stund siden skrev jeg innlegget “Ting jeg gruer meg til med å bli mamma“. Men det er selvsagt ikke bare noe å grue seg til. Det er også mange ting jeg ser frem til! Allerede er det en stor glede når Lillebaby sparker i magen. Hun minner meg på at hun er der, og at det er noe stort, og spennende på gang!

  • Det første må vel være å bli kjent med jenta vår. Vil hun ligne på meg eller Thomas? (og jeg er en sånn type som aldri ser at babyer ligner på foreldrene sine, så jeg er veldig spent på det). Vil hun like noen av de samme tingene som meg?
  • Jeg gleder meg også veldig til all kosen. Å holde henne, amme (hvis jeg kan det, da), se henne sovne, kile på ryggen… Så mye som jeg liker å ha en hund å kose på, blir det sikkert enda mer stas med en baby!
  • Jeg gleder meg også til permisjonen. Å ha avsatt tid til å bare lære å være en mor, uten å måtte forholde seg til jobb samtidig. Jeg skrev tidligere et (litt blåøyd) innlegg om permisjonstiden (Les det HER). Tid til å lese mye, bli bedre på kjøkkenet, og bare nyte å være “hjemmeværende mor.”  (Beklager hvis det høres ut som jeg hater jobben min nå. Det gjør jeg ikke. Men jeg tror man kan glede seg over ulike ting i ulike sesonger 😉 )
  • Jeg gleder meg til å ha en person mer å elske. Å være viktig i hennes øyne. Å vite at hun er avhengig av meg, og glad i meg. Å oppdra henne til å bli et enda bedre menneske enn jeg er.
  • Å se henne lære og utforske. Jeg er jo lærer av en grunn, og jeg elsker å se mennesker utnytte sitt potensiale, ta nye steg, og vokse. Hvor mye bedre vil ikke den følelsen bli når det er mitt eget barn som vokser og lærer og utvikler seg? 🙂

Det er mye glede som ligger foran! Nå er det bare to måneder igjen…

 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *