Hjemmesydd festkjole

Categories A Hobby

 

 

Min siste hjemmesnekra kjole, er en jeg ble veldig fornøyd med. Jeg brukte mønsteret Ulyssia, som jeg har sydd topp av før (se her), og kombinerte med en type skjørt som jeg liker, og synes passer meg. Ermene laget jeg på en måte jeg aldri har prøvd før, og ble veldig fornøyd med (det heter flutter sleeves).

 

Kjolen skal brukes i bryllup i april, og har plass til magen, i tillegg til å være super behagelig. Det eneste jeg angrer på, er at jeg ikke kjøpte litt mer stoff, for da hadde jeg nok sydd den en anelse lengre… Hvis du vil lage noe lignende, kjøpte jeg stoffet på ebay HER. Men husk: Hvis du bestiller for over 300kr inkl frakt, må du betalte toll. Så ikke bestill mer enn 3 meter om gangen. Jeg kjøpte bare to meter. 

Hva synes du? Det er godt mulig jeg kommer til å sy flere lignende kjoler i fremtiden 🙂 

 

1 kommentar

1 thought on “Hjemmesydd festkjole

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *