The case for Christ

Categories H bok

“A journalist’s personal investigation of the evidence for Jesus.

 

"The Case for Christ - A Journalist's Personal Investigation of the Evidence for Jesus" av Lee Strobel

Boktittel: The case for christ (på norsk: saken gjelder tro)

 

Forfatter: Lee Strobel

 

Innhold: Strobel er journalist, og da kona hans ble kristen, ville han grave seg inn i bevisene, og se om kristendommen virkelig hadde en sak; finnes det i det hele tatt noen mulighet for at Jesus levde, og var den han hevdet? Lee ble overrasket over det han fant, og sa at etter alle sine intervjuer, ville det kreve mer tro av ham å fortsette å være en ateist, enn å gi livet sitt til Jesus. Du får høre gode argumenter fra høyt utdannede vitenskapsmenn, filosofer og psykologer med mer, og boka er skrevet på en måte som er lett å følge.

Min mening: Som kristen er det kjekt å lære mer om hvordan troen på Jesus stiller seg fra et vitenskapelig synspunkt. Boka gir svar på mange spørsmål jeg har stilt meg, samt noen flere, og gjør meg enda mer sikker på at Jesus virkelig er Gud. Hørte forresten denne som lydbok, og det var veldig greit 🙂

BildeKilde

Terningkast: 5. Velskrevet og overbevisende. Anbefales på deg som er usikker på om det du tror på virkelig holder vann.

Hvis du vil ha flere boktips, kan du finne de siste bøkene jeg har lest HER.

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *