Små syprosjekter

Categories A Hobby

Det har blitt en god del sying i sommer. Her er flere prosjekter samlet, men jeg har enda mer å vise dere fremover 🙂

Fikk det plutselig for meg at jeg skulle sy bleier til Miriam sin dukke (noe jeg har tenkt på lenge, men ikke helt kommet til). Tegnet et mønster selv ved hjelp av litt mål, litt nettmønster og litt prøv-og-feil. Brukte myk fleece inni og bomullstoff utenpå, samt borrelås. Dette er den andre bleien jeg sydde, så nå har dukken et skift også 🙂

 

Så prøvde jeg meg på et gratis mønster fra Pattydoo(link til nedlasningssiden). Disse blekksprutene falt i smak hos toåringen, var veldig kjekke å sy, og er fine også til babyer. De kan vrenges, og har to ulike farger og ansikter. Jeg har lyst til å sy flere slike 🙂 

 

Jeg sydde to små plagg for tanten min som hun skal bruke til pinnemenn hun lager. De er laget i diverse restestoff for at det skal være billig, men jeg har også prøvd å velge stoffer som ikke blekner og som varer litt utendørs.

 

De aller fleste ble shortser i dongeri, laget av gamle jeans jeg har fått fra forskjellige folk. En stor mannebukse rekker til omtrent tre slike shortser. 

Litt dillete småting, så etter dette gledet jeg meg til å sy noe litt skikkeligere 🙂

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *