Det er så mye kjekt som skjer nå i jula. Før ferien hadde vi avslutning med jobben, og det var fornøyelig da alle lærerne ble loset gjennom kvelden av en (etter hennes egne ord) “mindre pedagogisk metode.”

Julaften var det jeg og Thomas som var vertskap. Synes det er veldig koselig, og det var bare stress et lite kvarters tid på slutten, når alt skal bli ferdig på en gang i 6 gryter/panner, når vi kun har 4 kokeplater 😛 

Vi dekket på med juleservietter, en ny løper fra Nille, og de hjemmestrikkede bestikksokkene mine som jeg fikk laget ferdig i fjor. Oppskrift på sokkene finner du HER. De er enkle å lage selv, et koselig romjulsprosjekt, kanskje? Vi feiret sammen med min familie; mamma, onkel, grandtante, bestemor, lillebror og oss. Er veldig overkommelig å servere 7 stykker 🙂  Her er Anders og Bestemor Og meg og Ninja. Tror alle koste seg, men jammen ble vi trøtte etter middag, gaver og dessert! Vi har også startet en tradisjon med å lese juleevangeliet etter middagen. Det er fint å huske på hva jula egentlig handler om 🙂 

Første juledag fikk vi servert (deilig) kalkun hos svigers! Etterfulgt av kaffe og kaker hos farmoren til Thomas; Mia. Veldig koselig å treffe så mange fra svigerfamilien.Etter all den maten, tok jeg og Vilde oss en tur ut med Ninja. Herlig å få beveget seg litegranne også når man hele veien spiser seg stappmett xD Nå er imidlertid hunden på juleferie hos mamma, og vi er på juleferie hos pappa på østlandet. Greit med en kort tur for å treffe familie, bytte gaver, og i tillegg få se litt snø og ny utsikt i samme slengen! God romjul! Nyt dagene sammen med de du er glad i 🙂

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *