Hjemmesydd veske: blomstrete Clematis-bag

Categories A Hobby

Som nevnt i et tidligere  veskeinnlegg, planla jeg allerede da å sy den samme vesken i en større størrelse. Mønsteret er Clematis bag fra Blue Calla, som er et gratismønster 🙂 Denne gangen printet jeg mønsteret på A3 ark, og da ble størrelsen helt perfekt for min  hverdagsbruk! Denne har rom til en bok og et lite strikketøy i tillegg til de vanlige nødvendighetene i en veske 🙂

 

Alt metallet er fra aliexpress, mens stoffet er fra IKEA og en lokal sybutikk.

Jeg synes enda det er så gøy å bruke disse glidelåsene på meterrull!

Inni har den en liten glidelåslomme til småting man ikke vil miste. Den forstørret jeg også litt.

 

Jeg var redd den skulle bli litt kjedelig siden jeg droppet midtstykket, så derfor sydde jeg på den lille “kork” lappen på den ene siden. Etter at det var sydd, så jeg at den kunne vært høyere oppe, men… Synes det ble fint med nittene i hjørnene på den der…

På bildene mangler et lite vinyltrykk som har jeg strøket på i etterkant for å gjøre vesken enda mer personlig. Det kan du se på min instagram “sykontoen” hvis du er interessert 🙂

 

Jeg koser meg virkelig med å sy vesker! Dette er den fjerde i år, og det blir helt sikkert flere i 2021.

2 kommentarer

2 thoughts on “Hjemmesydd veske: blomstrete Clematis-bag

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *