Juleforberedelser

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Jeg er et julemenneske. Jeg elsker jul! Men jeg er ikke der at jeg lar meg stresse av det. Kanskje til og med litt lite når det kommer til en del ting. For eksempel julevask. Det har jeg vel egentlig aldri gjort før! Men i år tok jeg mot til meg, skrev en liste (type: vaske skapene på kjøkkenet, vaske benken, vaske…) over julerengjøringen jeg kunne klare å nå gjennom. Og jammen er lister min greie, for jeg fikk vasket på flere steder som trengte litt kjærlighet 😛

Ikke for å si det sånn at huset vårt ser bra ut nå. For det jeg vasket i begynnelsen av desember er nok ikke særlig synlig under alt rotet. Men jeg er allikevel fornøyd med at det ble gjort 🙂

I år har det ikke blitt så mye baking som det pleier. Siden vi har lite gjester for tida, og i tillegg skulle bort i jula, var det liksom ikke vits. Men hele familien laget kakemenn sammen, og det var kjempekos! Miriam overrasker meg stadig med nye ord, innsikter og evner, og hun stortrivdes med å lage kakemenn. På bildet nedenfor fanget vi det herlige blikket av ei som nettopp ble oppdaget da hun lurte en deigklump inni munnen ^^

 

Planen for juletreet i år var at vi skulle finne et i skogen (siden vi følte at vi ikke hadde råd til å kjøpe), og at det skulle pyntes i god tid før jul, siden vi skal reise bort. Men med to eksamener, jobb, barnehagebarn, og julegave-bonanza gikk dagene frem mot ferien i rekordfart! Så juletreet ble saget ned 19. desember og pyntet den 20.  Det var kanskje i seneste laget, men det var i hvert fall gøy å få det i hus før vi reiste! Og selv om jeg flere ganger tenkte at det er det styggeste treet jeg noen sinne har tatt på, ble det overraskende fint da vi satte det i sitt tildelte hjørne i stua 🙂

Nå er alt av julegaver (både egne og til julegaveaksjonen) handlet inn, pakket inn og levert ut. Huset er fremdeles ikke presentabelt (det blir det nok ikke heller, med det første), og forkjølelsen er på vei ut av systemet. Enda er det mye kaos, men også mye kos. Og jeg prøver å være ekspert på å glemme kaoset for å leve i kosen så mye som mulig! Så i kveld skal jeg bake horn og se serie med mannen. Og så får vi ta resten av pakkingen og ryddingen i morgen….

God kveld 🙂

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *