Han Grep Meg

Categories K Blogg

“En selvbiografi

"Han grep meg - selvbiografi" av Benny Hinn

Boktittel: Han grep meg

Forfatter: Benny Hinn

Innhold: Hinn skriver historien om sitt eget liv, fra han begynte som en jøde i Israel, til å bli en kristen helbredelsesforkynner. Boka er fra 1999, så relativt gammel, og har en litt merkelig matter-of-factly måte å skrive på. Men han er en interessant mann. Jeg skulle nok imidlertid ønske at han i selvbiografien hadde inkludert litt mer poenger; hva vi kan lære fra hans liv, i stedet for å helt enkelt fortelle kronologisk om det.

Min mening: Historien om Benny Hinn er jo bra, men jeg følte kanskje ikke helt at denne boka forteller den på en god nok måte. Greit skrevet med korte, overkommelige kapitler. Men det var allikevel en bok jeg “gledet meg til å bli ferdig med.”

BildeKilde

Terningkast: 3. Har flere inspirerende historier fra Hinns liv, som for eksempel hvordan Gud taler til ham om hvilken retning livet hans skal ta. Men jeg anbefaler nok heller Den Himmelske Mann.

Du finner andre bokanmeldelser jeg har skrevet HER.

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *