Hagen i Juni

Categories C Hus, hjem og hage

I fjor fikk jeg øynene opp for den nydelige planten, zinnia! Så i år har jeg også sådd dem, og fått dem i mange forskjellige farger 🙂 Denne røde var en av de første som blomstret…

Valmue-stauden jeg sådde i fjor blomstret i begynnelsen av juni.

Neon-rosa Zinnia 🙂

Jordbærene vi plantet i fjor har overvintret og har nå masse kart! I år skal vi få fylt den øverste etasjen (venter på avleggere, så jeg slipper å kjøpe), og kanskje henge opp en palle eller to til på motsatt side av muren (solsiden)…

Klokkerankene jeg sådde ser veldig fine ut! Gleder meg til de kommer i blomst. 

Drivhuset er fullt av s0mmerblomster som skal ut i hagen, og  noen grønnsaksplanter (agurk, tomat, squasj og vannmelon…) Også kiwibær, appelsintre, druer og ananaskirsebær.

Rosene er klare til å blomstre… Dette er Gertrude Jekyll…

Irisen blomstret nydelig i midten av måneden!

Akeleier i mange farger…

Denne har jeg faktisk sådd selv, for mange år siden.

I år var jeg litt crazy og kjøpte Morbærtre. Dette har mamma hatt i mange år, og det er så kjekt å gå å småspise på! Men det er nok den dyreste planten jeg har kjøpt til over 1500 kroner..

Honningurt har blitt en favoritt jeg har hvert år. Men i år trengte jeg ikke så, for de frør seg selv lett 🙂

Den andre irisen min som blomstret i år.

Urtehagen på verandaen.

Jeg klarte heller ikke å motstå denne flotte pasjonsblomsten! FOR en farge 🙂

Mer Zinnia…

I år fjernet jeg mye prestekrage, for de tok jo over hele staudebedet!

Løytnantshjerte blomstrer for første gang, selv om det er tredje året jeg har den, så det var kjekt! Den har nok drevet krig med sneglene…

I slutten av juni har Gertrude Jekyll kommet i blomst, som den første rosen, men den er også i krig med både sykdom og larver… Håper det går seg til 🙂

Ser frem til mange flere fine hageøyeblikk og bilder i juli 😀

Skal snart vise dere en del nytt vi har gjort i hagen; brønn, vedskur, lekehytte og dam… Må bare få sortert litt bilder…

2 kommentarer

2 thoughts on “Hagen i Juni

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *