Det vakreste

Categories H bok

“Det var første gang jeg følte meg inspirert, første gang jeg faktisk fikk øye på noe dypt og dyrebart som simpelthen måtte foreviges. 

"Det vakreste" av Elizabeth Musser

Boktittel: Det vakreste

Forfatter: Elizabeth Musser

Innhold: Vi befinner oss i Amerika på 1930-tallet da økonomien svikter, og selv den velstående familien til Perri merker det. Hun er i ferd med å måtte tåle enda større omveltninger i livet, men heldigvis dukker det opp en usannsynlig og noe irriterende ny venninne…

Min mening: Det har tatt meg laaang tid å starte på denne boka. Jeg tror jeg må ha begynt å lese et par sider tre-fire ganger før jeg endelig kom skikkelig inn i handlingen. Men når jeg hadde kommet meg forbi det første innledningskapittelet, var jeg fenget. Jeg begynte å bli glad i impulsive, lidenskapelige Dobbs, og den mer reserverte, smarte Perri og familiene deres. Boka fikk til og med frem tårene – noe som er ytterst sjelden, men som jeg tror vi kan skylde på graviditetshormoner, og kanskje det faktum at jeg er syk og begravet meg i denne boka en hel dag. Men uansett. En god, kristen historie som våger å være ærlig om livet, stiller seg kritisk til hykleriske kristne, og varmer hjertet.

BildeKilde

Terningkast: 4. En god roman! Anbefaler også På den andre siden av fjellene, av samme forfatter.

Du finner forresten andre bokanmeldelser jeg har skrevet HER.

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *