Det begynner å klø i så-fingrene

Categories C Hus, hjem og hage

 

Nå begynner virkelig våren å nærme seg. Lufta er preget av plussgrader, verden får sakte et hint av grønt, og fuglene synger. Det er såvidt små spirer i hagen, men enda en stund til det blomstrer for fullt. Så i mellomtiden har jeg begynt å tenke på hva jeg kan gjøre inne som er hagerelatert.

 

Jeg planlegger å så en del blomster i år, og kanskje litt grønnsaker også. Til nå har jeg nøyd meg med karse og basilikum. Men nå er det rett før jeg starter skikkelig. Men i mellomtiden gleder jeg meg over de andre plantene i huset. For eksempel planten ovenfor, som har spirt fra en mandarin-stein. Eller orkideen nedenfor, som har fått nye blomster mens den stod på loftet, og nå fikk den komme ned i stua igjen…

Er det andre som kjenner at våren vekker en liten plante-glede i dere? 🙂

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *