Alle utlendinger har lukka gardiner

Categories H bok

“Jeg sitter på do og tenker ut meg selv som voksen, for hundre prosent sikkert jeg kommer til å gifte meg med en mann som ikke er helt potet og da er det mulig han er muslim og hvorfor da ikke kalle sønnen min for Muhammed.

 

"Alle utlendinger har lukka gardiner - roman" av Maria Navarro Skaranger

Boktittel: Alle utlendinger har lukka gardiner

 

Forfatter: Maria Navarro Skaranger

 

Innhold: Mariana bor på Romsås, et tøft ungdomsmiljø som har en myriade av ulike kulturer. Her må hun sjonglere en lillebror med angst, en storebror i fengsel, en pappa som leser bibelen i smug, og en heftig forelskelse.

Min mening: En veldig annerledes bok. Artig å lese om noen som tenker så annerledes. Språket i boka er ganske spesielt – en slags “kebabnorsk.” Lettlest, underholdende, og tankevekkende.

BildeKilde

Terningkast: 4. En lettlest bok som skiller seg ut fra mengden.

 

Finn flere boktips HER. Dette er forresten den 13. boka jeg leser i år. Jeg ligger godt an til å klare lesemålet mitt på 50 bøker.

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *