De beste bøkene 2020

Categories H bok
2020 var et godt leseår. Siden jeg oppdaget lydbøker for alvor, har jeg lest mange flere bøker. Her har jeg lagt inn bilde av dem. Hvis du vil lese mer om en spesiell bok, har jeg skrevet anmeldelser i kategorien “bok”. Ellers kommenterer jeg noen av de beste her, under de aktuelle bildene. Jeg har lest veldig mange gode kristne bøker i år, noen barne og ungdomsbøker, og noen få romaner som jeg likte kjempegodt.
Jeg innser at dette innlegget nok er for spesielt interesserte, men det har liksom blitt en tradisjon. Og for dere som leser, er det kanskje moro 🙂
Alle bøkene til Läckberg er verdt å lese! Det er krim, med innslag av hverdagsliv som er lett å kjenne seg igjen i. Havfruen husker jeg som spesielt bra. 
12. The Fairy-Tale Detectives by Michael Buckley
Denne boka av Levi Lusko er et must! Den er bare utrolig innsiktsfull om livet, tro og håp skrevet av en mann som mistet datteren sin alt for tidlig.
Dette er en av de beste kristne bøkene jeg har lest på lenge! Om hva det vil si å være en etterfølger av Jesus – ikke bare en fan. Og selv om det er utrolig “basic” var denne boka virkelig full av innsikt, og går på dybden på en forståelig og enkel måte!
Dette var også en god kristen bok! Spesielt for ungdom, eller unge voksne som er nye i troen. 
En bok full av humor som jeg elsker 🙂
Denne boka er en barne/ungdomsbok om klima og en gutt som skal dø, og jeg likte den veldig godt. Lettlest og fin. 
En helt fantastisk bok som har gitt meg troen tilbake på det nynorske språkets verdi. Og den er så utrolig koselig og fin! Alle bør lese eller lytte til denne!
God kristen bok som jeg kunne tenke meg å bruke som tema i bibelgruppa.
Enda en barnebok som er kjempebra! Handler om andre verdenskrig. 
Virkelig verdt å lese for dere kristne.
Det ble mange anbefalinger på rad her, men denne er en nydelig skjønnlitterær roman. Trist, men fin.
En god ungdomsbok om å være broren til noen som lever litt på kanten.
Veldig god bok som går litt inn i hvorfor vi kristne ikke trenger å leve slik som i gamle testamentet, og hva som egentlig er Guds tanker om den nye pakten. 
83. Rooftoppers by Katherine Rundell
Jeg likte rooftoppers godt fordi det er en helt annerledes historie.
Denne boka leste jeg ut på en ettermiddag. Spennende, lettlest og bra skrevet!
Jeg får stadig mer sansen for Kyle Idleman. Tross den rare tittelen er denne boka gull verdt (målgruppe: kristne).

Målet var 80 bøker, så jeg sier meg fornøyd med året 🙂

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *