Brente Skygger

Categories H bok

“Krig er som en sykdom. Før du får den, vet du ikke hva det er. “

 

"Brente skygger" av Kamila Shamsie

Boktittel: Brente Skygger

Forfatter: Kamila Shamsie

Innhold: Hiroko er tjueen år gammel og forelsket da bomben i Nagasaki treffer, og hun blir endret for livet. Etter å ha mistet alt hun var glad i, må hun leve videre og bygge seg et nytt liv. Boka skildrer historier rundt de ulike menneskene som dukker opp rundt henne, til den avsluttes i USA/Canada etter 11.9.

Min mening: Denne boka skuffet meg flere ganger. Det fantes partier som fenget og interesserte meg, men mesteparten var kjedelig, og alt for mange “Småhistorier” uten en eneste lykkelig slutt. Jeg gledet meg til å bli ferdig med den.

Karakter: 3. Ikke en fulltreffer for meg, men den har noen gode partier, og den økte min kulturelle forståelse, så det er vel godt for noe. Og det kan godt være at du liker den om du er litt mer voksen i smaken enn meg, og er interessert i historier fra krigsområder.

BildeKilde

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *