London #2

Categories G Reise og ferie

Søndag morgen bestemte jeg og Thomas oss for å gå en tur i nabolaget. Siden det var søndag, var de fleste butikkene enda stengt (klokka var ca 9), og vi fikk se en litt roligere variant av storbyen. Vi vandret rundt i Hackney, der vi bodde. Blant annet til Victoria Park, hvor til og med naturen har tatt på seg finstasen for julesesongen!

På veien fant vi to geocacher (en super aktivitet for den eventyrlystne, og gøy å gjøre med kjæresten!). Dessuten fikk vi se både en papegøye og en palme; så jeg begynte nesten å lure på om vi hadde forflyttet oss til Spania!

Det var omtrent ti grader i lufta; friskt, men ikke kaldt. Vi tuslet forbi bakerier som åpnet, og møtte en og annen jogger i parken. Ellers var alt rolig. Så labbet vi til slutt hjemover, men ikke uten fersk frokost til de andre to (syvsoverne) 🙂

På kvelden var vi på et marked i Whitechapel, mest fordi vi var i nærheten. Tror det het Sunday Upmarket. Her var det mye moro å se på, men vi kjøpte ikke noe særlig.

Måtte ta oss en pause med en solid milkshake…

Siste dagen fikk vi også med oss julemarkedet i Leicester Square. Snublet egentlig litt over det, på leting etter oxford circus, hvor vi ville kjøpe donuts xD

Et skikkelig koselig julemarked, som egentlig minnet meg veldig om julebyen i egersund. Bare med litt dyrere og større lys i trærne over oss!

Avsluttet ettermiddagen med mexikansk mat, før vi måtte sette snuta mot flyplassen. Noe som viste seg å bli en liten utfordring.

For da bussen var på vei mot London Bridge Station, stoppet den plutselig, og erklærte at den ikke skulle kjøre lenger. Appen sa at neste buss ikke kom før om en halvtime (svært ulikt London!) Men vi oppdaget fort grunnen. For trafikken stod stille overalt! SIden det var 27 minutter til neste buss kom (hvis appen hadde rett) og 23 minutter å gå til stasjonen, labbet vi av sted med koffertene på slep…

Og når broen kom i sikte, hadde vi brukt en god del av den “gode tida” vi hadde beregnet til hjemreisen. Heldigvis ble det ikke mange flere forsinkelser, og vi fikk plass på et STAPPFULLT tog mot Gatwick flyplass. Vi måtte stå nesten hele veien, som sild i tønne. Men da vi de siste fem minuttene fikk sitte, og oppdaget at vi var på første klasse-vogna, gikk det helt greit allikevel. Til og med for slitne, gravide meg som var mer enn klar nok til å sove. Dette fikk den heldige birvirkningen at flyturen på nesten to timer føltes som et øyeblikk – så var vi fremme i Norge igjen!

Takk for turen! Gleder meg allerede til neste gang. Da er det ingen tvil om at det MÅ kjøpes musikal-billetter!