London #1

Categories G Reise og ferie

Man kan reise til London ganske rimelig. Denne gangen reiste vi med et vennepar, og leide leilighet via Airbnb. Det fungerte veldig bra, egentlig. Kjempekoselig vert, og et greit sted å være. Frokost fra Lidl ble også en viktig del av morgenene (de har ferske, grove rundstykker!)

 

Det er mye å se og gjøre i London! Jeg vet ikke om det er sånn i andre store byer også, men jeg har aldri fått det samme inntrykket av at jeg alltid har noe mer å oppleve i London. Kanskje handler det om at alt går på engelsk; for eksempel er ikke en musikal like moro på italiensk… 

 

Oxford street er et jag og et mas, men også et must. Og når man har god tid, og er i godlaget, kan det være riktig så trivelig å være en del av gryta også. Spesielt når man sitter trygt plassert på en cafè og ser på folkemengden. Hvis du skal shoppe, er det imidlertid lurt å være tidlig ute, og helst unngå lørdager… 

 

Lekebutikken Hamleys er jo et fyrverkeri av gleder! Her finner jeg alltid barnet i meg. Her er det hele 7 etasjer med moro for alle aldre. Men jeg tror det er lurest å gå uten unger. Sjansen er stor for at de enten aldri vil gå ut, eller besvimer av overbelastning.  
Her er i hvert fall Thomas sammen med sin navnevenn, Thomas Toget. 

 

FOR en fin gjeng å reise med! På søndagen hadde vi bestilt en time på et Escape room; “secret studio” Der får man èn time på seg til å prøve å finne ut av mysteriet, og komme seg ut av et lukket rom. Det er ulike spor og koder rundt omkring i rommet. 

Vi var et nokså godt team, men pga et par steder med mye knoting, brukte vi 33 sekunder mer enn vi kunne, og ble dermed en del av de over 50% som ikke kommer seg ut i tide. Men det var moro, litt skummelt, og med en god “historie.” Så det anbefales hvis du er relativt god i engelsk, og ikke den lettskremte typen. 

 

Mat må man ha, og det er ikke vanskelig å finne i London. Det ble mye god mat på turen, og med min fantastiske mann og beste venninne, kan det vel ikke være mer å be om på denne jord 🙂 

Mer fra London kommer 🙂 

1 kommentar

1 thought on “London #1

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *