Glimt fra hagen igjen

Categories C Hus, hjem og hage

Kanskje dere ikke synes det er så stas med sånne hagebilder? Jeg kan bare ikke la være å la meg facinere av alle de nydelige blomstermotivene! Og det er ekstra kjekt når det er “mine egne” blomster det er snakk om. 

Som for eksempel det majestetiske, lilla syrintreet, eller de bugnende rhododendronene. 

Eller åkerlappen jeg har gravd i frukthagen helt selv. Med løk, poteter, grønnkål og rosenkål…

Eller den lille, kjedelige løken som har blitt forvandlet til en flott, lilla blomsterball! Fin til å pynte med innendørs…

Eller prestekragene som står igjen fra forrige eiers stauder…

Eller akeleien jeg sådde i fjor som aldri kom opp. Men nå har den endelig begynt å blomstre! 

Eller Irisen som heller ikke ville blomstre i fjor. Nå er den min store stolthet, og rager høyt i en ellers ganske tuslete hage med sine seks svære blomster… Tror dette er en av mine nye favorittblomster! Så da jeg var innom planteskolen i går, kjøpte jeg tre (!) typer Iris til, og plantet i det nye staudebedet. Gleder meg til neste år ^^

Og de mindre, men også vakre strandirisene som jeg har en hel haug av. 

 

Hva synes du om hageinnlegg? Blir det for kjedelig?

Bør de inneholde f.eks. hagetips eller noe annet? 🙂

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *