The Big Idea

Categories H bok

“Focus the Message–Multiply the Impact”

 

Boktittel: The Big Idea

"[ The Big Idea - Focus the Message--Multiply the Impact[ THE BIG IDEA" av Dave Ferguson

Forfatter: Dave Ferguson

 

Innhold: I dagens samfunn blir vi bombardert av store og små ideer fra vi står opp til vi legger oss. Informasjonsstrømmen er enorm! Når man skal forkynne fra talerstolen i en menighet, har mange den samme tendensen: vi vil si mest mulig på kortest mulig tid! Men Dave peker på at det er bedre å si en ting skikkelig, enn hundre ting som er glemt idet man går ut døra. 

Min mening: Boka var nyttig for meg både som LIFEgruppeleder og fordi jeg er med i talerteamet i menigheten. Det går mer og mer opp for meg hvor viktig det er å “keep it simple.” Noe er relevant, men jeg synes kanskje at boka var litt langdryg til tider. En del av prinsippene og eksemplene er nok aller mest tilpasset store meningheter, mens jeg er leder i et ungdomsarbeid på under hundre stk…

Terningkast: 4. Anbefales til deg som underviser eller forkynner. Spesielt i kristen sammenheng. 

 

BildeKilde

Jeg anbefaler enda mer Andy Stanleys bok om kommunikasjon: Communicating for a change. Den var knallbra!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *