Over 4 klesplagg sydd for 200kr

Categories A Hobby

I Marokko var det mye billigere å kjøpe stoff enn i Norge. Og denne gangen har jeg vært flink til å bruke alt stoffet jeg handlet! Stoffet kostet rett under 30kr pr meter, og jeg kjøpte 7 meter med stoff. Det vil si at jeg har brukt i underkant av 210kr på alt stoffet jeg kjøpte. Her er en oppsamling av alt jeg har brukt Marokko-stoffet til:

Stjernestoffet holdt akkurat til en cardigan. Det ble ingen rester av dette stoffet. 

Favoritt-stoffet fra turen må være dette blomstrete scuba-stoffet. Det var overraskende ok å sy i, og er utrolig herlig å ha på! Denne jakken kommer helt sikkert til å bli mye brukt! I tillegg har jeg nok til en shorts som er nesten helt ferdig, og en del av en kjole som jeg ikke har startet på… 

 

Dette burgunderrøde jersey-stoffet kjøpte jeg med tanke på mamma (som liker fargen godt). Og denne kjolen sydde jeg også til henne. I tillegg fikk jeg brukt deler av stoffet til sidepanelene på min egen kjole (se den HER),  og har litt smårester igjen…

Denne buksa var planlagt helt i fra jeg kjøpte stoffet. Her kommer også inspirasjonen fra Marokko. Disse buksene ble solgt overalt, men de var bare i “one size” og den var for kort i beina, og hadde sjelden lommer. Så jeg sydde like godt min egen! Det er mine nye favoritt-kosebukse, og jeg bruker den stadig her hjemme i huset. Utrolig herlig å ha på seg! Og digg med dype lommer. 

Her fikk jeg ganske lite rester, men det er gjerne nok til en liten singlett, eller et skjerf… 🙂

Jeg sier meg fornøyd med stoffhandelen og alle pengene jeg har spart her. De må selvfølgelig brukes på mer stoff (hihi). Men ok. Jeg skal prøve å bruke opp enda mer av restene først, da. Kanskje.

4 kommentarer

4 thoughts on “Over 4 klesplagg sydd for 200kr

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *