Gjennoppdaget glede

Categories E Natur og Turer
Igjen hadde jeg glemt min favoritt-følelse. Igjen hadde det gått altfor lenge uten at jeg tok meg tid til å stoppe opp. Igjen hadde jeg mistet verdien av å nyte stillheten helt alene.

 video:mvi3933  Før du leser videre, kan det være lurt å sette på filmen. Filmingen er ikke noe, men lyden setter stemningen for innlegget 🙂

Jeg gikk ut i hagen, uten et mål. Bare det i seg selv er litt spesielt. Jeg satte meg på gresset, og kikket meg rundt, og magien startet. En rødstrupe sitter i grana og synger muntert. Lange triller som forkynner høyt og tydelig at våren er her! Det lukter svakt av mose og gress og frisk luft. Sola varmer i ansiktet og på beina. Jeg legger meg på ryggen, og kjenner gresset kile litt der genseren har sklidd litt oppover. Ikke en ekkel kiling, men behagelig. Når jeg lukker øynene, ser jeg minnet om sola enda danse på netthinnen, først grønn, så rød. Og jeg smiler.

2 kommentarer

2 thoughts on “Gjennoppdaget glede

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *