The Dressmaker of Dachau

Categories H bok

This was slave labor. She knew it. But at least she was sewing. At least she was creating.”

Forfatter: Mary Chamberlain

Boktittel: The dressmaker of Dachau

 

Innhold: Dette er historien om Aida som er kjole-syeske, og hva som skjer da hun treffer en hyggelig herremann, forelsker seg, og kommer langt bort i fra venner og familie under andre verdenskrig. 

 

Min mening: Jeg elsker jo en lykkelig slutt, og denne (slutten) falt absolutt ikke i smak. Mye trist og vondt, men også spennende, og boka er ikke forutsigbar. Om man liker romaner lagt til krigstider, er det store muligheter for at en liker denne også.

Terningkast: 3. Søt, men vond. Spennende, men kjedelig. Jeg anbefaler den til deg som liker realistiske historier fra krigen. Også er det bare et pluss om du liker sying også 🙂

 

Jeg hørte boka som lydbok, kanskje den hadde fenget enda mer som vanlig bok…? Men den var kjekk å ha i bakgrunnen mens jeg holdt på med å sy.

BildeKilde

#bok #bokanmeldelse #bokanbefaling #bøker #anbefalt #anbefaling

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *