Mikrohekling.. Din nye hobby?

Categories A Hobby

Jeg satt å surfet på Pinterest en dag, da jeg kom over et bitte-ør-lite heklet reinsdyr. Og slik oppdaget jeg mikrohekling. Mikrohekling er akkurat som vanlig hekling, bare med sytråd, og veldig liten heklenål. Så klart måtte jeg gi det et forsøk!

 

 

Det var litt vanskelig å komme i gang med den bittelille nåla (0,5, tror jeg det var), og den syltynne tråden. Men jammenmeg gikk det lettere og lettere. Ugla jeg heklet har jeg heklet mange ganger før i normal størrelse. Men denne gangen ble den omtrent en centimeter bred. Oppskriften finner du HER. Jeg kommer nok ikke til å lage masse med denne teknikken, for det krevde en enorm konsentrasjon. Men det er gøy å ha prøvd litt forskjellig 🙂

Vil du prøve mikrohekling?

1 kommentar

1 thought on “Mikrohekling.. Din nye hobby?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *