Våren er her!

Categories O interessa

Jeg absolutt elsker våren. Selv om varme sommerdager er utrolig deilig, så er det noe heelt spesielt med våren. Friskt. Nytt. Voksende.

 Fikk tulipaner fra Thomas til bursdagen, og fant meg noen gåsunger ute som passet perfekt inn. 

 

Det er ikke mye som får meg i lykkerus slik som å gå en morgentur i solskinnet en vakker vårdag. Der duggen blinker som tusen diamanter på blomster som trenger seg opp gjennom død, fargeløs jord. Å kjenne gåsehuden på ryggen, og sola som varmer ansiktet. Å puste inn luft som er friskere enn noe annet. DET er det lenge siden jeg har gjort. Og jeg gleder meg stort!

Her er noen bilder som viser hvordan våren allerede har krøpet inn i leiligheten vår. Ute har jeg sett både snøklokker, krokus og gåsunger. Så nå er den spede begynnelsen på våren absolutt i full gang idet vi entrer Mars måned. 

Avocadotreet mitt som jeg plantet selv, har nå hatt en lang periode der den bare har mistet blader. Men nå skyter den nye skudd, og jeg øyner et håp om at den skal komme seg igjen 🙂

 

Jeg har sådd basilikum i år – og håper på at den kan brukes i masse god mat fremover. So far, so good. Men basilikum skal være litt vanskelige, så jeg er spent på hvordan dette går…

 

Siden basilikum er litt vanskelig, og chilifrøene mine vokser forsvinnende seint, har jeg også sådd karse. Det er SÅ oppmuntrende, for ikke å snakke om dekorativt og godt.

 

Til slutt: den fargerike primulaen min som har blitt bebodd av en bitteliten heklet ugle. Se hvordan den lages HER

Har du begynt å få våren inn til deg? 

Har du sett noen vårtegn ute? 🙂

15 kommentarer

15 thoughts on “Våren er her!

  1. Miss Imperfektum: Google it 🙂
    Man skal ha den i vann en stund først, og deretter i jorda…;) Blir nok ikke spisende frukt på, da. Da må de dessværre podes 🙂

  2. Før vi reiste hadde våren begynt å vise seg i hagen. Snøklokker blomstret og en krokusknopp hadde begynt å vise seg. Mye som spirer og gror i hagen der hjemme. Nå er vi i Santiago de Chile. Her nyter vi sol og varme 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *