Åpen skoleoppgave gir meg frie dager

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Nå skal jeg være hjemme fra skolen noen dager denne uken. Rett og slett fordi vi holder på med en oppgave som jeg like godt kan gjøre hjemmefra. Det er SÅ herlig å ha litt mer avslappede dager – jeg bruker jo vanligvis nesten 5 timer hver dag til å reise!

Skoleoppgaven går ut på å lage en skulptur i tekstil med tema Livet i havet. Jeg har bestemt meg for å hekle en sjøanemone

 

Inspirasjonen kom fra denne flotte anemonen som jeg tok bilde av da klassen var på inspirasjonstur til et akvarie på Hunnvåg. Synes de er facinerende skapninger, og veldig gøye å ta på. Min blir så klart veldig forenklet, for det er grenser for hva man kan få til på en uke. Men jeg tror allikevel at det kan bli en artig skulptur 🙂 Hva tror du om planen min? Blir dette en skulptur, eller mer som et kosedyr? 😛

Tok med et google-bilde også for å vise de skarpe, flotte fargene anemonene kan ha.

BildeKilde

Så nå hekles det tentakler i superfart. Og jeg prøver også få jobbet litt, bakt litt og truffet litt venner. Kjekt!!

#skole #håndarbeid #hekling #kos #chill

6 kommentarer

6 thoughts on “Åpen skoleoppgave gir meg frie dager

  1. Så stilig 🙂 Når du skrev kosedyr, så tenkte jeg på en ting.. når karakteren er satt, kan du jo lime på øyne og gi den bort i julegave. Den der blir jo så kul at du må i hvertfall få brukt den til noe i ettertid 🙂

  2. fjellgeitbundingen: Hehe, ja, det synes jeg også! Håper bare at læreren også setter pris på en litt spesiell skulptur 😛

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *