These are the words I would say….

Categories tanker, tro og filosofi

Du? Du som sliter med dårlig selvtillit. Du som ikke har lyst til å leve lengre. Du som synes at hverdagen er et meningsløst ork. Vet du hva jeg har lyst til å si til deg?

Du er vakrere enn du tror, du er flinkere enn du tror. Du er ikke de vonde opplevelsene i fortiden din. Du er elsket, mer enn du kan ane! Du har så mye å komme med, Så mange talenter og gaver som verden kan nyte godt av. Og jeg bryr meg. Virkelig.

Jeg vil gjerne si at alt ordner seg, men hvilken rett har jeg til det? Jeg vil gjerne si at de mørke tidene er over, men det vet jeg jo ikke. Jeg vet bare at det er håp. Det VIL komme et bedre liv. Jeg vet ikke når, men at. Vi mennesker er skapt for evigheten.
Jeg har en nagende smerte for vennene mine som er deprimerte. Og jeg leser blogger, og kjenner et stikk  av medfølelse. Jeg har så lyst til å gjøre noe! Hva som helst som kan gi dere et fristed fra angsten, smerten, minnene. Jeg har så lyst å beskytte, ta bort, hjelpe til. men jeg vet ikke hvordan, jeg strekker ikke til. Men jeg bryr meg. Det gjør jeg virkelig. Leser alle blogginnleggene, ser alle de triste bildene på instagram, ber for deg om kveldene, tenker på deg. Det minste jeg kan gjøre er å bry meg – vær så snill, og ikke ta det i fra meg. La meg være glad i deg, og la meg gjerne hjelpe!


Noen som kjenner seg igjen?

Og har du noen tips til hva jeg kan gjøre for å hjelpe…?

#depresjon #selvskading #hjelp #omsorg #brydeg #bryrmeg #deprimert

 

1 kommentar

1 thought on “These are the words I would say….

  1. Syns du er så bra som bryr deg om oss som er svake! det å bry seg, sette av tid, ikke snu ryggen, SE deg, er små ting som utgjør store forskjeller!!
    <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *