En liten forskjell i verden, men like fullt en forskjell…

Categories O interessa

Før jul satte jeg meg et mål om å selge heklede engler for å tjene penger til barn i slummen i Brasil. Dette viste seg å være en kjempegrei måte å tjene penger på, fordi man slipper å “tigge,” og garnet man bruker er veldig billig, og englene viste seg også å være enkle å få solgt. Den eneste utfordringen med denne måten å tjene penger på, var at det tok mye tid, og at jeg ble ganske lei…

Så her er resultatet: Med å investere kun litt tid(som jeg allikevel satt på bussen, eller i forelesning), solgte jeg altså totalt 92 engler, og tjente 3170 kroner. Det er ikke så ille, synes jeg! Og i går ble pengene sendt til Livets Tre i Brasil.

Så jeg har begynt til å gruble på om det finnes en måte jeg kan inspirere andre til å gjøre det samme. For hvis jeg alene klarer å tjene 3000 kroner, tenk på hva vi kunne klart om vi var ti stykker? Det er 30 000kroner det! Og da begynner vi å snakke! Så jeg stiller spørsmålet litt sånn ut i lufta: Hvordan kunne jeg fått deg til å laget og solgt noen engler også? Gi deg oppskriften? Lage en film om hvordan de lages? Komme med forslag til andre ting som kan selges?

9 engler solgt i måneden er nok til å være fadder for et barni et u-land, og dermed sørge for at ditt barn vokser opp i trygge, gode omgivelser, og får seg en utdannelse. Enda mer hvis du selger dem dyrere enn meg (Jeg solgte tre engler for 100kr)

Jeg mener selvsagt ikke at pengene må gå til livets tre. Poenget er at de gjør en forskjell. Kunne du tenke deg å være med? 🙂

 

Ps: Kan forresten anbefale å ta en tur innom nettsiden Deedly hvor du kan kjøpe og selge tjenester og produkter for et godt formål. Finnes mange fine gave-ideer der inne, som for eksempel en hjemmestrikket lue med personlig tekst på til 100kr!

#uland #hjelp #fattige #brasil #veldedighet #engler #engel #hekling #prosjekt #gohet #forskjell #bidrag #bidra #mirakel

3 kommentarer

3 thoughts on “En liten forskjell i verden, men like fullt en forskjell…

  1. Så utrolig bra gjort av deg 🙂 Er plan fadder til to små i kina og i den dominikanske republikk, synes det er utrolig givende å kunne bidra til landsbyene dems samt skrive brev og sende bilder med dem 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *