Bare å elske (21 av 24)

Categories P Julekalender

 

Hver dag i Advent skal jeg dele et bibelvers som jeg liker. Fordi hver dag i advent, skal man vente på noe godt. Fordi bloggen min skal brukes til å spre små mirakler til alle dere som leser. Og fordi bibelvers har åpnet opp for mange små mirakler for meg!


Matt.22.36-40

Det er jo ganske greit, tenker vi, at vi slipper å følge alle budene i det gamle testamentet. Det er jo ganske greit at vi bare har ett (eller to, hvis du teller det sånn) å følge. Vi skal elske Gud og mennesker. Easy Peasy.

Men så begynte jeg å tenke litt grundigere på disse versene. Elske av hele hjerte. Elske av all min forstand. Hvordan gjør man egentlig det? Og elske min neste som meg selv; altså være like egoistisk på andres vegne som jeg noen ganger er for meg selv. Men det er det første som utfordrer meg mest. Elske Gud over alt. Når det er sagt, så er jo kjærlighet noe som blomstrer frem når man tilbringer tid sammen; ikke noe man må tvinge frem.

Elske av hele min sjel… Det gir i hvert fall meg noe å tenke på, og å jobbe med i jula.


 

I går fikk jeg faktisk 4 pakker i posten. Fra Amazon, Ebay og diverse. Endelig kommer julegavene flyvende! Nevnte jeg at Brudekjolen jeg bestilte er sendt!?! I går kveld hadde jeg besøk av Ida, og vi pakket inn 50 gaver som skal gis til små barn på førjulsfesten i kveld. Kos! I dag er planen dramaøvelse, bake kake, feire broremann sin bursdag litt, og så på Betania på førjulskveld. Innimellom håper jeg å få presset inn en tur med hunden (som er dypt fornærmet over å ha måtte være uten tur flere dager nå) og kanskje fikset noen julegaver og unnagjort noe husarbeid. Men jeg kommer antagelig ikke til å få gjort enormt masse, for jeg er blitt avhengig av et spill.

#bibelvers #bibelen #bibel #jul #julekalender #gud #kristen  #sitat #kjærlighet #elske #kjærlighetsbud #lover #regler

3 kommentarer

3 thoughts on “Bare å elske (21 av 24)

  1. Masse spennende i livet ditt fremover skjønner jeg 🙂
    Koselig med bryllupsforberedelser og greier <3
    Kos deg og ha en fortsatt fin kveld 🙂
    Klem fra Engla

  2. Engla: Ja, det er det absolutt! 🙂 Ser frem til bryllup, flytte, London, et år i Australia… Masse positivt fremover! I tillegg er det så mye å glede seg over i hverdagen; fin mennesker og spennende ting som skjer.
    Kos deg masse nå i jula du også, Engla 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *