Har du noen gang blitt såret?

Blitt misbrukt av noen du stolte på?

Lei av å gi tusen sjanser

Lei av å ikke få noe tilbake

 

Har du noen gang såret noen?

Misbrukt noen så det verket i hjertet?

Kastet bort alle sjanser

Dyttet bort den kvelende samvittigheten.

 

Min oppfordring til deg er utrolig vanskelig. Tilgivelse. Vi gjør alle feil. Alle har vi nok såret noen en gang. Men Gud tilgir deg. Han er full av nåde og tilgivelse. Godta at Gud tilgir. Og han oppfordrer oss til å gjøre det samme. Vær raus. Tilgi. Jeg tror vi oppnår mye mer ved å tilgi enn å være sinte. Vi oppnår med ved kjærlighet enn hat. Jeg tror at det er direkte sunt å tilgi.

 

Har du noen gang blitt såret?

Gi slipp på hatet som forgifter deg

Vis at du er et større menneske.

Tilgi.

La Gud ta seg av resten.

 

Har du noen gang såret noen?

Gått glipp av alle sjangser til å gjøre det godt

Sliter med samvittigheten?

Husk at Gud har tilgitt deg

Betingelsesløst

Du finner et annet innlegg jeg har skrevet om Tilgivelse her. Der svarer jeg blandt annet på:

Hvorfor skal man tilgi?

Hva betyr det å tilgi?

Hvis du lurer på Hvor mange ganger man skal tilgi noen?, sjekk dette bibelverset: Matt.18.21-35.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *