Så sier Herren?

Categories H bok

Har fått litt tid til å lese igjen i det siste. Så her kommer en bokanmeldelse:

Tittel: Så sier Herren?

 

Forfatter: John Bevere

 

Innhold: Boka handler om den profetiske tjenesten som omtales i bibelen, og de falske profeter. Den svarer blandt annet på hvordan man skal vite at en profeti er fra Gud eller ikke, og begrunner alle påstander med skriftsteder fra bibelen.

 

Min mening: Boka ble veldig tung, og er nok mest for spesielt interesserte. Jeg har nok lært litt av hvert, men tviler på at jeg kommer til å lese boka flere ganger.

 

Jeg vil gi boka karakteren 2, fordi den har mye bra innhold, men er tung og har et smalt treffpunkt etter min mening.

 

Jeg anbefaler boka til kristne som vil beskytte seg mot ødeleggelsen som kan komme av en falsk profeti, eller de som føler at de selv har en profetisk gave.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *