Music inspired by the Story

Categories O interessa

 

musicnodes
Various Artists: When Love Sees You (JESUS)

Musikk som får meg til å tenke. Musikk som inspirerer meg til å skrive, male, be og dele. Jeg har oppdaget en CD som jeg faktisk skal kjøpe (og det skjer ikke så ofte, fordi jeg vanligvis bare kjøper enkeltsanger). Music inspired by the story er et album som består av en del forskjellig musikk fra ulike, kjente artister som Matthew West, Chris Tomlin og Steven Curtis Chapman. Fellestrekket er at de alle er inspirert av bibelen, og at de har alle en bibelsk person som “synger teksten.” For eksempel er en mine favoritter skrevet fra Adam og Evas synsvinkel.

 

 

Daniel sin sang No Compromise er litt mer rocka. Han synger om hvordan Gud er den eneste som får bestemme i hans liv; ingen kompromisser! Om han så blir kastet til løvene, eller fratatt alt han har. Albumet er virkelig noe for enhver smak, men det er tekstene som er det store for meg…

 

 

Enda en favoritt (nesten alle er favoritter) er When love sees you som blir sunget av Jesus. Den handler om hvordan Gud ser på oss; med kjærlighet og ikke fordømmelse. Uansett hva han ser! Denne sangen ligger på toppen i dette innlegget. Oppfordrer deg til å høre den! Ellers ligger alle sangene på Spotify og på Youtube.


Har begynt å bli skikkelig glad i disse sangene!

Hva synes du?

2 kommentarer

2 thoughts on “Music inspired by the Story

  1. Jeg syns: Herlig blogg du har, herlige sanger du presenterer – og herlig innlegg :))
    Håper du får en skjønn start på september! Mange klemmer din vei 🙂

  2. Spirea: Du gir meg alltid sånne varmende kommentarer! Likte virkelig det sist innlegget på bloggen din; utrolig rørende og trist… Mange klemmer tilbake 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *