Anbefalt Musikk – når du vil feire

Categories O interessa
Det er lenge siden jeg har lagt ut noe slikt musikkinnlegg. Men her kommer et til i serien. Resten finner du i kategorien “Interesser” (Fordi jeg har ikke laget en egen musikk-kategori…) Eller på bunnen av dette innlegget. Denne serien inneholder kristne sang-anbefalinger som er sortert etter “en følelse” Og i dette innlegget er det fokus på glede og lovsang.
  

 

Ben Cantelon – Not Ashamed
En sang som utrykker en herlig frimodighet og glede. Den har en kjempegøy rytme og får humøret mitt rett opp 🙂 Eller hvis jeg er i det rette humøret er denne flott til å hoppe rundt, synge høyt og danse til! Den handler om å være frimodig, ekte, og rope ut at vi tror på Jesus som vår venn og redningsmann.
musicnodes
Oh no we won’t stay silent
We’ll shout it out from the rooftops singing
We’re not ashamed, we’re not ashamed of You, Jesus
 
 
 
 
 
Tim Hughes – Happy Day 

Bare for å få det på det rene: dette er ikke gospel-sangen fra Sisters Act. Uansett er dette en herlig gladsang som minner meg på at uansett hvordan omgivelsene ser ut, så har jeg uendelig mye å være glad for. Faktisk ligger evigheten (en ufattelig god evighet) rett fremfor meg, og for deg også, hvis du bare vil ta imot det 🙂 Elsker virkelig deler av teksten. For eksempel utdraget nedenfor:
musicnodes
Endless joy, perfect peace
Earthly pain finally will cease
Celebrate Jesus is alive

 

Lenker til andre innlegg med Anbefalt Musikk:

Når du bryr deg.

Når du søker Gud.

Når ting er vanskelig.

 

1 kommentar

1 thought on “Anbefalt Musikk – når du vil feire

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *