Anbefalt Musikk – Når du bryr deg

Categories O interessa

Det ble en litt sånn merkelig overskrift: Klart vi bryr oss. Men det jeg mener er at dette er musikk som handler om å bry seg, og som jeg liker å høre på når jeg bryr meg litt ekstra. Det vil si når hovedtankene mine er en annen persons problemer. Slik har det vert med to venner de siste dagene og ukene. De har mange problemer og har det spesielt vanskelig nå for tida. Dette innlegget blir tildelt dem.

 

Casting Crowns – Prayer For a Friend

Denne sangen har jeg sunget om og om igjen for meg selv. Den sier så mye om hvordan jeg ser på enkelte venner. Den handler om å løfte den du bryr deg om fremfor Gud, fordi det rett og slett ikke er annet du kan gjøre.

musicnodes
 

“Lord I lift my friend to You.
My best friend in the
world, I know he means much
more to You.
I want so much to help him, but
this is something he has to do.
Lord I lift my friend up to You.”


 

Radiate – Hjerteslag

En sang som handler om å se andre slik Gud ser dem. Ofte er det lett å glemme at Gud er den som elsker oss høyest, og Han er også den som elsker vennene mine høyest. Det betyr at jeg ikke bør be “Vær så snill å bry deg, Gud,” men heller ” Vær så snill å gjør slik at jeg bryr meg slik som du gjør.” Slik er denne sangen, og den hjelper meg til å se at jeg kan gjør en forskjell ved å se en person. Ved å gjøre det lille jeg kan.

musicnodes

 

“Jeg vil gå dit du går

hvor enn du kaller

hjelp meg å følge

jeg vil se de du ser

hvert knuste hjerteslag”


 

Steven Curtis Chapman – Fingerprints of God

Denne sangen handler om at Du er verdifull. Utrolig mange sliter med et tynnslitt selvbilde. Men denne sangen legger vekt på at Du har verdi fordi Du er skapt av Ham. Han har skapt deg som et kunstverk, med sine fingeravtrykk over hele deg. Denne sangen tenker jeg også på når jeg tenker på noen av vennene mine. Skulle bare ønske at de virkelig tok til seg teksten i denne sangen: Du er et mesterverk!

musicnodes
 
“I can see the tears filling your eyes
And I know where they’re coming from
They’re coming from a heart that’s broken in two
By what you don’t see
The person in the mirror
Doesn’t look like a magazine
Oh but when I look at you
It’s clear to me
That I can see the fingerprints of God
3 kommentarer

3 thoughts on “Anbefalt Musikk – Når du bryr deg

  1. Hjerteslag har jeg på listen i youtube. Eller, det er kjæresten sin youtube da! 🙂
    Flott du kommer med sanger, som jeg evnt kanskje ikke har hørt på…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *