Hekling: Runde Grytekluter med spiralmønster

Categories A Hobby

Fikk en heklebok til jul, og har i det siste kost meg med litt hekling. Disse gryteklutene ble tykke og gode, og ganske artige også! Har designet dem ganske selv, men lærte denne typen mønster i boka. Fargene var ikke helt planlagt, men det eneste jeg hadde på det tidspunktet..

Hvordan jeg laget dem:

Jeg heklet først hele bunnen (det rosa) med fastmasker. Jeg startet med en ring av 5 fastmasker, og økte for hver runde. Deretter brukte jeg det hvite garnet til å hekle et lag til. En stav, og en luftmaske gjentas hele tiden. Staven festes i annenhver fastmaske i laget under. Til slutt brukte jeg det rosa garnet til å hekle en blondekant og en hank.

Hva synes du?

2 kommentarer

2 thoughts on “Hekling: Runde Grytekluter med spiralmønster

  1. Så fine de er 🙂 Jeg har heklet babytepper og skjerf på samme måten som du har heklet det hvite, men da har jeg heklet fram og tilbake. Det ble fint når det ble heklet rundt og rundt. Hvis du vil se teppene og et skjerf heklet slik så finner du bilder på bloggen min. Det siste teppet er ikke ferdig enda.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *