Øvelse, skjerping, fokus!

Categories S Mat

Wikipedia om faste 

Fasten er, i kristendommen for selvkontroll, og å bruke mer tid på Gud. Jeg ble mer obs på at det var faste nå på grunn av noe Catrine sa; Hun skal faste for sjokolade frem til Påske. Fastetiden varer i 40 dager frem til påske. 

Dette er det fasten handler om for oss, ifølge kirken.no:

*Hva i ditt liv er det som risikerer å få for stor plass, – som trekker oppmerksomheten til seg slik at du beveger deg i en retning du egentlig ikke vil?
*Hva trenger du å gi avkall på for å kunne leve mer helhjertet og sant?

Fastetiden er en tid for øvelse, – skjerpe sansene, lydhørheten, få øye på ditt eget liv, menneskene rundt deg, og Gud."

 

Lurt å faste i fra ting som tar mye av tiden din, og som kanskje egentlig ikke er bra for deg! Jeg ser ikke så mye på TV, så det er ikke aktuelt. tror ikke jeg klarer 40 dager uten snop, eller noe, så jeg går for brus! Noe som ikke er bra for meg, og ikke enormt vanskelig å gi slipp på heller. Er det andre ting man kan faste for? Skal du faste fra noe?


her står det også masse bra om hva faste er, og hva som skal være fokus osv: gudergod.no

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *