2.tessalonikerbrev

Categories J Bibelen

 Vi må alltid takke Gud for dere, søsken, som rett er. For troen deres vokser seg stadig rikere, og kjærligheten dere har til hverandre, blir større hos hver og en av dere.” 2 tess.1.3

Bilderesultat for 1 thessalonians

Nå leser jeg systematisk igjennom bibelen for andre gang, og har tenkt til å skrive litt om hver bok ettersom jeg blir ferdig.

 

Tittel: Andre tessalonikerbrev (53 av 66

 

Forfatter: Paulus

 

Datering: ca 50 etter Kristus.

 

 Innhold: 2.Tess. har fokus på Jesu gjenkomst, men tar også opp mange tema som er relevant for det kristne hverdagslivet; Tro, medmenneskelighet, tillit, hvile, og arbeid. 

 

Min Mening: Dette er et veldig kort brev, men det har allikevel gitt meg flere små drypp av glede og visdom som jeg trengte i min hverdag! Jeg liker virkelig å lese litt mer i dybden, slik jeg gjør nå. Da får jeg så mye mer ut av bibellesingen min! Lær hvordan du kan lese i bibelen HER
 

BildeKilde

2 kommentarer

2 thoughts on “2.tessalonikerbrev

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *