Kurs i Kreativ Fotografering – 6

Categories L Foto, Design og Redigerings-tips

Når det kommer til fotografering, er det lett å miste inspirasjonen noen ganger. Da kan en konkret oppgave være med å vekke til live de kreative evnene igjen. Jeg legger derfor ut en oppgave hver søndag som kan være til inspirasjon.

Oppgave fem er som følger:

Legg merke til trærne

Gå deg en tur, og legg spesielt merke til trærne. Trær omgir oss over alt. Vi er så vant til dem, at vi ikke en gang legger merke til det. Men gjør det. Ta med kamera, og tving deg til å se om du finner noen interessante motiver i stammen, i roten, på bladene, eller andre steder. Studèr trærne.


 
En litt uvanlig vinkel til et litt uvanlig motiv er akkurat det du trenger.


 
 
Og du vet aldri helt hva som kan dukke opp. Det er mye rart som befinner seg i, eller rundt trærne. Ta gjerne med deg et zoom-objektiv for å fange fugler og ekkorn som du møter på.

Du finner de andre innleggene i serien i sidemenyen. Klikk på “fotokurs”.

5 kommentarer

5 thoughts on “Kurs i Kreativ Fotografering – 6

  1. fotogleden: Tusen takk! var innom bloggen din, og du tar flotte bilder! Herlig at du skriver om Jesus også – den måtte jeg jo bare følge 😀

  2. Tusen takk! Nå ble jeg glad :)) Hehe, kjekt å se at du skriver om Jesus og bibelen 😉 Det er viktig å ha noen blogger som snakker om det som faktsik betyr noe her i verden. <3

  3. fotogleden: Absolutt! Og jeg trenger litt inspirasjon. Føler liksom at jeg har “skrevet om alt”… Selv om jeg vet at det ikke stemmer, så er liksom inspirasjonen til de “kristne” innleggene litt laber for tiden… 😉 Så takk for inspirasjon! 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *