Evig Frelse

Categories H bok

“Men hver den som påkaller Herrens navn, skal bli frelst (Ap.gj.2.21)

Forfatter: Oddvar Nilsen

Boktittel: Evig Frelse

 

Innhold: Boka tar for seg ordet frelse – og forsøker å forklare det i forhold til bibelen. Den ser på ulike sider ved frelsen – hvor den kommer fra, hva den gjør, hva den krever av oss. 

 

Min mening: Boka ble for meg litt tørr og teoretisk, og gav meg lite jeg ikke visste i fra før. Jeg synes den forklarte godt forskjellen på rettferdiggjørelse og helliggjørelse. Den er kanskje grei hvis man er veldig forvirret over hva frelse egentlig er, men for meg ble den litt kjedelig og lite matnyttig. 

 

Terningkast: 3. Grei, riktig, men litt tørr. Jeg anbefaler den til deg som lurer på hva Guds frelse er, og hvordan du får tak i den. 

 

Nå har jeg lest nokså mye “teoretiske” bøker, og gleder meg til å blande inn noe skjønnlitteratur igjen – har nylig fått en solid pakke fra Amazon… Skulle bare hatt mer lese-tid!  

#bok #bokanmeldelse #bokanbefaling #bøker #anbefalt #anbefaling

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *