En grusom dag

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Det begynner som en helt vanlig skoledag. Jeg er tidlig fremme, og arbeider med oppgaver. Idet første time starter, kjenner jeg et stikk i magen. Sikkert sulten, så jeg sluker en banan. Mellom første og andre time har enda ikke sulten gitt seg, så jeg spiser litt mer, men før halve timen har godt kjenner jeg at noe er feil. Stikket er der fremdeles, og jeg begynner å bli merkelig kvalm. Jeg reiser meg opp, ut av klasserommet, prøver å gå fort gjennom den lange gangen mot toalettet. Svarte flekker danser foran øynene, og jeg har ikke noe annet valg enn å sette meg ned. Midt på gulvet i korridoren. Synet klarner, og jeg prøver å krabbe litt videre. før jeg reiser meg og småspriger resten av veien. Rekker akkurat å åpne dodøra før jeg kaster opp, og sikter så godt jeg kan på doskåla, som heldigvis er åpen. 

Det som er dumt med å få spysyka på skolen, er at jeg har to timer med buss foran meg. Buss og spysyka er en dårlig kombo. Så etter litt mer spying, fikk jeg ringt til Thomas, så han kunne komme å hente meg i Stavanger. Han hentet meg på skolen, og kjørte meg til Egersund, og måtte jobbe helt til seks for å ta det igjen (stakkars). I løpet av dagen opplevde jeg å spy inne på Europris (men sprang ut med spyet i munnen, så ingen skade skjedd) og å spy på en offentlig buss fylt av skolebarn (heldigvis hadde Thomas tenkt klart nok til å gi meg en pose da jeg tok buss den siste halvtimen mens Thomas gikk tilbake på jobb). 

Så i dag har jeg holdt meg hjemme fra skolen – mye bedre å spy i sitt eget hus. Men heldigvis føler jeg meg mye bedre 🙂 Nå er bare spørsmålet hva jeg skal gjøre for ikke å kjede meg i hel… :/ Jeg er ikke noe flink  i å gjøre ingenting lenger….

Hadde ikke noe særlig passende bilde. Men gårsdagen føltes litt som en storm, så…

4 kommentarer

4 thoughts on “En grusom dag

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *