Gode vaner i ekteskapet

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Nå har vi vært gift i over to uker (og jeg lurer på hvor lenge jeg kommer til å starte innleggene slik..) og vi ser noen vaner som begynner å innarbeide seg. Enkelte av dem er gode, andre ikke fullt så gode. Det er også noen av de planlagte vanene som fremdeles etter to uker er fraværende. Så her er et innlegg om de gode vanene våre i livet som ektepar:

 En god vane vi har klart å få inn, er at vi alltid spiser ved spisebordet. Middag i sofaen er strengt forbudt. Det er faktisk (!) Thomas som har bestemt denne regelen, og det jeg egentlig veldig fornøyd med. Det er en god vane å spise med spisebord.

 

 

God vane nummer to er at han alltid kysser meg farvell før han går på jobb (og det samme med meg, dersom jeg går hjemmefra før han står opp). Det er koselig å vite når den andre har gått, og å få et lite kyss. Vi er også flinke til å ringes og prate i løpet av dagen.

Og så er vi kommet til de vanene som vi skulle ønske å ha, men som ikke er helt innarbeidet enda. Den ene er å gå tur hver (eller nesten hver) dag, og den andre er å lese fast i bibelen hver dag. En daglig tur er godt for å leve et sunt liv, og et daglig bibelkapittel er åndelig mat og sunt for sjelen 🙂 Så vi må nok ta oss selv litt sammen nå som vi begynner å lande etter bryllupet.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *