Samuels Første Bok

Categories J Bibelen

 

«Har Herren sin glede i brennoffer og slaktoffer
          like mye som i lydighet mot Herrens ord?
          Nei, å adlyde er bedre enn slaktoffer,
          å lytte er bedre enn fett av værer.
»
.” Sam.15.22.

 

Nå leser jeg systematisk igjennom bibelen for andre gang, og har tenkt til å skrive litt om hver bok ettersom jeg blir ferdig.

Tittel: Første Samuels Bok (10 av 66)

 

Forfatter: Usikkert

 

Datering: 931-722 f.kr.

 

Innhold: Denne boka forteller historien om Samuel, Saul og David. Det er mange gode småhistorier som gir hverdagsvisdom, som for eksempel hvordan samuel hører i fra Gud i kapittel 3 og” David og Goliat”, som mange kjenner fra søndagsskolen, i kapittel 17,

 

Min Mening:  Boka har som nevnt mye interessante historier, og viser en flik av hvem Gud er; Han svarer på bønn, Han er trofast og elsker oss! Han har ikke glemt deg, og han svikter deg ikke.

 BildeKilde

 Det går jevnt og trutt fremover med bibellesningen. Nå har jeg lest nesten en seksdel på omtrent tre måneder, og hvis jeg holder den farten blir jeg ferdig på halvannent år. Men på den annen side, så har jeg lest mange av de lengste bøkene allerede. Så det går nok kanskje fortere mot slutten.

#bok #bøker #kristen #gud #jesus #bibelen #kristendom

1 kommentar

1 thought on “Samuels Første Bok

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *